Sidor

måndag 4 januari 2010

Julros






Hejsan!
I dag fyller min stora kille fyra år, tänk vad tiden går fort. Redan fyra år sedan han kom till oss, efter måånga timmar kämpande kom han till värden med kejsansnitt, och jag och M blev föräldrar för första gången, vilken lycka!
Vi har haft kalas hela helgen så idag ska vi bara vara hemma mysa, leka med alla födelsedagspaket och julklappar och så äta tårta såklart.
E har fått jätte mycket lego och det tycker han är så kul, så nu har vårt matsalsbord blivit legobord, vi har ju inte folk här varje dag så det känns kul att rummet kan användas till annat, en legostad kanske?
Julrosen köpte jag till jul, den är ju så vacker, hoppas att den överlever ute sen när jag planterar ut det till våren, är det någon som har några tips så skulle jag bli glad.
Ha en toppen dag, kram Rebecca.

8 kommentarer:

  1. Din julros ser frisk och kraftig ut, den har alla chanser och klara sig ute sen. Jag har planterat ut 2, den ena bara försvann. Men den andra är en grön boll, men den vill inte blomma. Det är nog lite lotteri över hur det går. Den är så jättevacker, lika fin när julen är slut.
    Ha en bra trettonhelg
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Önskar dig ett härligt 2010 med mycket inredning och pyssel!!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Julrosen ser livskraftig ut så det bör ju gå att plantera ut den.
    Vill önska dig en god och bra fortsättning på 2010.
    Ha en skön trettondagshelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fin julros.
    Ha en bra trettondagsafton
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Mamma satte ut sin i fjol vår och den blommade underbart nu i december, det har ju varit så mild höst så den blev lite vimsig, men fin var den!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Det är så fint med julrosor!Men tyvärr är det en växt jag aldrig haft själv så jag kan tyvärr inte ge dig något skötselråd.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker Julros!! Vi har också en lego kille härhemma så jag tycker det låter perfekt att "offra" bordet ett tag! Må så gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Visst går tiden fort när man har barn...!!! När man va liten tyckte man att vuxna tjatade om att tiden alltid gick såååå fort, och man fattade ingenting, men nu inser man.... 4 år bara susar förbi. Hoppas ni får ett bra år 2010
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.