Sidor

tisdag 8 november 2011

Chili



Hejsan!
Tidigt i våras planterade jag chilifrön, jag har aldrig odlat chili förut och tyckte att dom växte dåligt, plantorna fick stå ute i vårt lilla växthus under sommaren jag vattnade dom men hade ingen hopp om att det skulle bli något av dom. Så plötsligt en dag så hade plantan börjat blomma, när det började bli risk för frost fick dom två största flytta in till köksfönstret och nu har vi färskchili inne. Egentligen har jag ingen aning om hur jag ska sköta dom men jag tror att plantorna får stå här i fönstret tills det är dax att flytta ut igen. Är det någon där ute som har lite erfarenhet av att övervintra chili inne så tar jag gärna emot tips.
Hoppas att du får en bra dag, kram Rebecca.
   

3 kommentarer:

  1. Nej, jag har ingen erfaenhet av det men häftigt att du nu har färsk chili.

    Visst är det skoj när något lyckas man inte gjort tidigare!

    Lycka till med den fina chilin!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej, fin blogg du har! Jag odlar mycket chili men har aldrig övervintrat dem pga utrymmesbrist samt att jag är kass på att vattna inomhus...Men får de bara vatten och ljus är det nog inga svårigheter. Jag brukar så mina i januari och flytta ut dem i växthuset så tidigt som möjligt och de brukar bli jätte stora. När jag skördat de mogna frukterna får de bara ligga i köket och torka och sen är det bara att "krossa" dem när man behöver. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  3. Va kul med chili!! o så fin växten var! Hoppas Göteborg var bäst c",)

    Klem Anna

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.