Sidor

söndag 22 juli 2012

Trädgården Juli

I rabatten som jag grävde och planterade blommor i vår växer det och en av pionerna blommar. Det trodde jag inte i våras när rötterna från odla. nu kom.

Planteringsbordet bar jag byggt själv, inte det finaste men jag tycker om det. Det fyller sin funktion.

Trappan upp till altanen blev byggd i vår, det är på den jag helst dricker mitt morgonkaffe i solen.

I zinkbaljan har jag i år sått luktärtor. Dom har inte växt så mycket än, kanske behövs det mer sol.


Hejsan!
Jag tycker verkligen om att vara ute i trädgården och fixa, jag är nästan beroende av att köpa nya blommor *ler*. Nu är det nog snart dax beställa hem lite tulpanlökar som ska ner i rabattena i höst.
Vi har absolut ingen perfekt trädgård, det vill jag inte ha. Trädgården ska inte bli ett måste, utan en plats att vara i och njuta av.
Ha en bra dag, kram Rebecca.



3 kommentarer:

  1. Visst är det underbart att vara i trädgården och din är såå fin och fina bilder! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det :) Vill se mer av det lilla växthuset jag skymtar, för det är väl ett växthus?

    Ha det gott,
    kram Catta

    SvaraRadera
  3. jättefint
    Det är så roligt nu med allt som blommar i träsgården
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.