Sidor

lördag 13 februari 2010

Härlig dag















Hejsan!
I dag har vi haft en helt underbar dag, det är så härligt att ljuset börjar komma tillbaka och det känns som att våren snart kommer. Tyvärr så har små killarna blivigt förkylda så vi har varit inne hela dagen, men allt känns lättare när solen lyser och himlen är härligt blå.
I dag blir det bilder från vårt nya tvrum, det är underbart att vara här inne, det är så ljust rena ljus terapin. Min mamma har hjälpt mig att sy nya gardiner, det blev jätte bra men man ser dom nästan inte för man ser bara dom svarta högtalarna som står framför, så jag ska köpa mer tyg och så har mamma lovat att sy "kläder" till dom så dom smällter in.
Jag gillar att ha fat med ljus och blommor på bordet, jätte praktiskt när man har en 1åring som river ner att som står på bordet,så brickan står bara där på bordet på kvällen när det är dax för lite ljusmys, virkad duk är också praktiskt den blir inte skrynklig när det hamnar på golvet i en hög och kan bara läggas tillbaka utan strykning.
Hoppas att det fina vädret håller i sig och att barnen är piggare i morgon för vi har en utedag med pulkaåkning och korvgrillning inplanerad i morgon.
,
Ha det bäst, kram Rebecca.



9 kommentarer:

  1. Nya Tv-rummet blev så ljust och fint, gardinerna är jättefina. Jag tänkte inte på högtalarna förrän du skrev det. Låter kul med pulka och grillning idag.
    Ha en fin Valentindag
    Hjärtekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ville bara kika in och önska en fin alla hjärtans dag! Kram Petra

    SvaraRadera
  3. ÅH! vilket ljus! vilket väder! åh så underbart!! Väldigt härliga foton. Ert TV-rum ser verkligen ljust och härligt ut, kanske inte det optimala just när man ska se på TV, men själsligt ett underbart rum ser det ut som. Gardinerna blev fina och lagom diskreta tycker jag, de där stora fina fönstrena ska inte täckas för.

    Tack för din fina hälsning hos mig! Hoppas att du också får en jättefin alla hjärtans dag och blir lite bortskämd :) Du verkar ha en så mysig familj. Hehe jo jag fuskade lite med gardinen, men jag har gett mig sjutton på att bli en fena på att sy, så nu ska jag ge mig på kuddöverdrag och ett draperi tänkte jag.
    Hehe smart att ha blommorna och ljus på ett fat som kan ställas fram om kvällen när små ligister sover ;)

    Kram!
    Veronica

    SvaraRadera
  4. Massa med omtanke från oss på alla ♥s dag.
    Hoppas ni har det bra och att förkylningarna inte blir långvariga. Längtar jättemycket tills vi kan komma upp och se hur fint ni har det.
    Ha det så bra! Kramar

    SvaraRadera
  5. Kikar in och lämnar en stor alla hjärnas dag kram till dig och din mysiga blogg! / Maria

    SvaraRadera
  6. Men hjälp ser du vad jag har skrivit... alla hjärtans dag kram förstås!!!

    SvaraRadera
  7. haha.. jag läser alltid din blogg innan jag läser min egen :) så jag han kommentera innan jag läst din kommentar.
    Tack så mycket, jag tror att man kan göra massa roliga stilleben på den hyllan och ändra efter humör så det kändes roligare än vanliga tavlor som hängde där innan.
    Jag har köpt en digitalkamera som är typ en blandning av system och kompaktkamera. Det finns både så man kan köra på automatiska inställningar och sen kan man göra helt manuellt om man vill det. Jag fick ju bok och tidning om fotografering när jag fyllde år så jag tänkte att det kan vara kul att få lära sig på riktigt.
    Hoppas ni haft en trevlig helg. Massa kram

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.