Sidor

tisdag 21 juni 2011

Ogräs




Hejsan!
Just nu har jag en bukett ogräs på köksbordet *ler*, Ja egentligen är det väll ogräs men jag tycker att det är fint, enkelt och somrigt.
Tänk att det snart är midsommar och sen har jag två veckors semester, Härligt! och bara tre arbetsdagar denna vecka. Här hemma försöker vi måla på altanen så fort vi får lite tid över och igår satte M upp lite av den vit målade panelen. Vårat hus är målat med falurödfärg men inne på altanen vill jag inte ha det falurött så där inne blir det vit liggande panel istället.
Jag funderar mycket på vilken typ av möbler vi ska ha där ute, jag skulle vilja ha ett stort hemmabyggt bord som man kan sitt många runt och så hade jag tänkt att köpa några korgstolar på ikea men eftersom dom ska stå ute året runt så kanske dom inte håller sig fina, så nu tittar jag lite på konstrotting istället.... ja vi får nog åka runt och provsitta lite innan vi bestämmer oss. Är det någon som har något bra tips på snygga ute möbler så för du gärna skriva.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

7 kommentarer:

  1. Precis vad jag ska ut och plocka idag för jag tycker att det är sååå vackert...:))
    Å va härligt med en ny altan och det skulle ju vara riktigt fint med ett stort hemmagjort bord...:))
    Ha en härlig dag/KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  2. Ogräset är väldigt tjusigt, det blev en fin bukett. Låter jättefint med liggande vit panel, kommer bli ljust och fint. Konstrottingmöblerna jag sett har varit jättefina, och så lätta och underhålla. Men det är nog bra och kolla runt lite.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Tänk om allt ogräs var lika vackert! =)
    Härligt med midsommar och semester, jag går samtidigt som du och är ledig i fyra underbara veckor. Om nu bara vädret kunde bli lite bättre igen...
    Ha en härlig dag!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt somriga och fina buketter får man av det även om det råkar heta ogräs ;)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Tycker att M kan snickra några stolar i samma stil som bordet han ska göra, typ en 10 styck + en bänk, såg en artikel i lantliv där en mycket händig herre (som ja förstått M är) hade gjort,
    Tror absolut de skulle passa i ert vackra hem.
    Du måste va en kvinna med tålamod, tycker du väntat väl länge på å få in fönstrena nu på er fina altan, men den som väntar på något gott heter de väll....

    Mvh Jerry i Nordstuga

    SvaraRadera
  6. Tack Jerry i Nordtuga för din kommentar.
    Men jag kan inte hålla med dig om att Becca skulle ha bra tålamod.
    Det är hon som är den drivande i allt som händer här i beccashus. Jag jobbar så fort jag kan.
    Och förresten, lantliv har väl du aldrig läst!
    I semestern ska vi försöka göra ett besök på Falcon Crest. Jag har hört talas om en mycket fin "stabbestol" som ska stå i den stora salen. Den vill vi gärna se:)
    Jag har också hört talas om en blogg som du, Jerry i Nordstuga, ska skapa. Ser med spänning fram mot va den ska handla om.
    Mvh M

    SvaraRadera
  7. Tycker om din vackra bukett! Må så gott i veckan kram från bloggvännen Maria

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.