Sidor

måndag 4 juni 2012

Min lilla trädgårdsmästare


Hejsan!
Som ni ser så är våra pallkragar nu mera målade och fyllda med gödsel och jord. Jag valde att måla med Falusvart, och tyckte att det blev riktigt snyggt. Just nu har vi planterat jordgubbar, morot, lök, sockerärtor, tagetes och en solros. Vi ska också plantera två sorters sallad och dill, och när det blir nog varmt ska även squashen som just nu står i köksfönstret få komma ut.
 Jag har också byggt en spalje, jag va i Ms brädhög och hittade lite material,jag målade den i samma färg som pallkragarna och så har jag planterat Clematis, en ros och stora blå klockor framför.
I helgen fick jag hjälp med vattningen, det finns nog inget roligare än att leka med vatten tycker barnen och varför inte förena nytta med nöje!
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.