Sidor

söndag 20 december 2009

Fjärde advent














Hejsan!
Idag är det bara fyra dagar kvar till julafton, Oj vad tiden går fort! men det känns som att jag är ganska bra med, ska "bara" rulla köttbullar, göra lite mer godis, STÄDA, ställa fram tomtar och gran, handla mat och blommor, köpa dom sista julklapparna..... Nu kändes det som det va ganska mycket kvar ändå.
Vi ska fira här hos oss i år, så det blir hela stugan full med familj, mysigt!
När alla kommer hit på jul så känns det extra kul att pynta inför jul.
Självklart har jag pyntat ute också, tycker att det är viktigt att man känner sig välkommen redan innan man kommer in, så jag brukar tända lyktor och pynta lite extra där till jul, jag brukar använda gravljus dom brinner ju ganska länge så då behöver man inte komma ihåg att tända dom varje kväll.
Ha en trevlig fjärde advent, kram Rebecca.

6 kommentarer:

  1. Så fint det är med zinkbaljan där du ställ lyktan. Sånt blir man glad och se som gäst, jättemysigt har du gjort ute. Ung. samma som fattas här, maten har jag inte handlat än. Ska jobba två dagar sen är jag julledig. Sen så har jag tröttnat på adventsstaken, så nu är din söta hjärtljusstake tillbaka på bordet. Mycket finare och tända det ljuset.
    Adventskram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så mysiga bilder.
    Vi skall också ha hela familjen här till jul.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut hos er!!! Just när man firar julen hemma är ju pyntandet extra kul. I år jobbar jag och vi firar hos mina föräldrar så det känns lugnt för min del. Men ändå har vi fullt av övernattande gäster i huset så lite mys vill man ju ha.
    Ha en underbar jul Vännen!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det ser ut hos dig!
    Vi ska också fira jul här, familjen på julafton och hela släkten kommer på juldagen.
    Ha en underbar jul med god mat och julglädje!
    Märta

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Va fint du har gjort ute, fick jättemycket inspiration att åka hem och pynta lite utanför dörren!!

    Ha en riktigt God Jul!

    Åsa

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.