Sidor

måndag 4 juli 2011

Fotoskola del 1 & 2

Hejsan!
I går kväll när jag tittade runt hos mina bloggvänner så hittade jag en fotoskola. Det va Maria med bloggen Snickaregården som va med och jag kände direkt att där vill jag också vara med *ler*. Det är Josefin med bloggen Happy Days som håller i fotoskolan, hon visar super fina bilder så titta in hos henne och njut av alla bilder, och få bra foto tips.
Fotoskolan har redan börjat så jag kör både del 1 och 2 i detta inlägget för att komma ikapp. I del 1 ska man hitta ett valfritt motiv jag valde blommorna i zinkbaljan vid våran entré och fotografera det i olika vinklar och perspektiv. 


Del 2 i fotoskolan handlar om det viktiga ljuset, välj ett valfritt motiv (jag valde vår pion som snart blommat färdigt för i år) och fota det på 2-3 olika sätt genom att ändra ljussättningen.
Motljus

Medljus

Sidoljus
Jag tycker att bilden med motljus blev finast den känns riktigt somrig. 
Kul med fotoskola! det kommer en ny del varje vecka i 10 delar, perfekt för mig som drömmer om att få gå på fotokurs men aldrig anmäler mig....
I dag ska jag och barnen åka och bada vid stugan, visst är det härligt att ha semester!
Ha en bra dag, Kram Rebecca.

4 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Fotoskola är precis vad jag behöver! Samma här, letar kurs men kommer aldrig till skott.
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hoppar in och att du tagit i kapp första läxan med, toppenjobb! Jag lägger in dig i listan i del nr två! :-)

    Välkommen!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och härlig blogg du har! Önskar dig en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, perfekt för mig som köpt en ny systemkamera! Dina foton är jättevackra. =)

    Kram Emma - Emmas Vita Drömmar

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.