Sidor

lördag 31 mars 2012

Gräver rabatt



Hejsan!
För några veckor sedan blev jag sugen på att göra en ny perennrabatt, jag kom fram till att jag ville ha rabatten framför vår syrenhäck precis brevid växthuset och planteringsbänken. Jag har planerat vilka blommor jag ska köpa och vart jag ska plantera dom, egentligen vet jag inte hur man ska göra för att få ett bra resultat men jag har bestämt mig för att prova mig fram och så får man ju jätte bra tips på nätet. Jag ska beställ mina blommor på olda.nu då skickar dom blommorna när det är dax att sätta dom i jorden, så i dag har jag börjat gräva det kommer nog att ta ett tag för mig, men jag tycker att det är roligt och det känns bra att jobba ute i trädgården både för kropp och själ.
Det händer mycket nu förra helgen va vi med vänner i Branäs och åkte skidor och nästa helg är det redan påsk, tiden springer iväg och jag skulle behöva vårstäda här hemma men det finns ju så mycket annat kul att göra *ler*.....
Ha en bra helg, kram Rebecca.

3 kommentarer:

  1. Vad spännande med en ny rabatt ,betydligt roligare att fixa också en att städa
    ha en skön helg

    SvaraRadera
  2. Underbart med trädgårdsarbete! =)

    Kika gärna in hos mig, jag har en utlottning i samarbete med nätbutiken Caesar's hem.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att få gräva i jorden. Synd att man inte fick lite gröna fingrar.
    Hoppas allt är bra med er och att våren är på väg till er också. Kram

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.