Sidor

måndag 30 november 2009






Hejsan!
I helgen ringde min farmor och undrade om vi var sjuka, jag hade ju inte skrivit mail på många dagar och inte gjort något nytt inlägg på bloggen. Min underbara farmor är 80+ och är en hejare på att maila och läser ofta min och min systers blogg, jätte kul, eftersom hon bor ca 90 mil bort så är det kul att hon kan titta in hos mig här och se vad som händer i mitt liv, och i beccashus.
Och ja, nu va det riktigt länge sedan jag gjorde ett inlägg, jag har inte haft tid och inspiration, det är ju så dåligt väder, regnar och är mörkt så det blir inga fina inne bilder, men det är väll så denna tiden på året.
I dag hängde jag upp sista adventsstjärnan så nu är jag klar med adventspysslet, eller nej jag blir nog aldrig klar *ler* jag går ju omkring och ändrar hela tiden, pyntar mer och myser, det är ju en sån mysig tid nu.
Som ni ser på första bilden så har vi flyttat in möbler i vårt nybygge, härligt snart är det klart, det ska bara upp lite lister, men det regnar ju hela tiden och M måste såga ute nu när det är städat och fint inne, får vänta på uppehåll. Och så ska M bygga en tvbänk och ett skåp av gamla fönster, men det får bli när han har tid och ork.
Min Amaryllis började blomma lagom till första advent, vita amaryllis är nog min favorit bland julblommorna.
Ha det så bra, kram Rebecca.
Och en extra kram till farmor.

12 kommentarer:

  1. Hej! Jag har i år för första gången köpt en vit amaryllis och nu längtar jag tills den ska blomma. Jag ser att du har en "ställning" till din amaryllis, var har du köpt den?

    Roligt att få flytta in i nybygget såhär lagom till advent :)

    Ha en bra vecka!

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha bygget klart till advent, det ser så mysigt ut!
    Min vita amaryllis stod också i blom precis till 1:a advent, så kul. Och precis till 1 dec har vi en vit värld utanför, det kommer bilder imorrn, nu ska jag jobba till seeeent!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Jag hade samma funderingar som din farmor, det är ju influensatider. Kul och höra av dig igen, förstår att du haft fullt upp med utbygget. Ser så mysigt ut, härligt med alla fönster. Idag ser det ut och bli ganska ljust, just nu har vi sol i Karlstad.
    Ha det gott och njut av ditt nya rum
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken härlig farmor du har! Det är inte många äldre som är ute på nätet, roligt för henne att kunna följa din fina blogg! Vacker vit Amaryllis du visar i dag! Må gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort..o vilken gullig farmor!! Svårt att tänka sig en 80 åring med data;))
    Kul;))
    Kramis ♥ Millis

    SvaraRadera
  6. Go och härlig farmor du har. Och va härligt att flytta in i nybygget nu lagom till advent och jul, årets mysigaste tid. Har oxå lite si och så med inspirationen nu i det gråa vädret.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej gumsan. Idag blir det ännu ljusare, här är sol och 9 grader kallt. Lite frost också. Och jodå, jag svarar alla, skriver väldigt fort (det blir lite felstavat ibland för det) Och denna vecka har jag 3 dagars semester som jag var tvungen och ta ut.
    Ha det gott
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hej syster!
    Här är det bara bra mycket att göra bara så jag har inte haft tid för datorn på sista tiden så det är dåligt med uppdateringar här också. Vad fint ni har fått det. Jättekul att se. Hoppas att allt är bra med er.
    Massor med kramar.

    SvaraRadera
  9. Hej Rebecca!

    Jag har inte hunnit runt som jag velat. Tänkte önska dig en mysig advent, men det får bli nu till andra advent istället:)

    Det ser så fint ut ho er, ert kök är verkligen hemtrevligt!

    Ha nu en riktigt mysig helg!

    MÅnga kramar
    Karin

    Ps Heja Farmor, det är bra att hon har koll *ler*

    SvaraRadera
  10. Åh vad härligt att ni flyttat in i utbygget nu! skönt att det blev klart innan jul :) Ser fint ut! Synd på det dåliga vädret, hoppas ni får kallt och julefint snart istället! Här var det frost och strålande sol igår och jag laddade batterierna med långpromenad i skogen och samlade in lite pysselmaterial, man får passa på och njuta! Idag är det istället 5 plus, duggregnar och mörkt och grått ute.

    Ha en mysig helg nu, andra advent.
    Nu ska jag julpyssla :)
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  11. Hej Becca! Vad fint ni fått i nybygget. Jag går också runt här hemma och "pyntar" och gör om mest hela tiden. Hela köksbordet är fullt av julpyssel och julklappsverkstad, vilket min man tycker är så där lagom kul. Jag börjar jobba heltid den 7:e januari, då ska min man vara hemma till augusti så det känns skönt att lilla L inte ska behöva börja på dagis än i varje fall. När vi jobbar båda två sen så får jag se om jag går ner på deltid, jag jobbar som lärare och har ändå ganska fördelaktiga arbetstider! Lyckos dig som ska vara hemma några månader till. Ha en fin andra advent! Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Hej Becca.
    Men vilken härlig farmor du har, så fint av henne.
    Och en sån underbar amaryllis, jag älskar också de vita mest, den är jättefin, du har så rätt, det är så svårt att fota nu i mörkret, så jag har mest fotat utebilder, men det är nog rätt vanligt, av mig.
    Det bästa ljuset är ju ute på dagen.
    Ja det är en mysig tid, trots mörkret, så finns det mysiga grejor, nu när vi får julpynta.
    Ha en härlig helg och hälsa din farmor, att hon har en duktig sondotter.
    Kram Zara

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.