Sidor

tisdag 24 juli 2012

Trädgård Juli del2






Hejsan!
Så här ser det ut i trädgården bakom huset, här fanns det inte mycket förut. Bara syrenhäck, mera häck, vinbär, ett plommonträd och ett äppelträd.
Men i våras fick jag några pallkragar, jag grävde runt och fyllde på med grus, tänkte att det skulle vara lättare att hålla fint runt om, sen målade jag dom i svart faluröd färg. Jag har planterat jordgubbar, lök, morot, sallad, dill, gräslök, squash och sockerärtor.
Jag har också byggt en spalje´ som jag har planterat clematis, stora klockor, en ros och en "blad växt" som jag fått från Ms morsters trädgård.
Runt det gamla plommon trädet har jag planterat en klätterros, rödbladig Alunrot och Funkia.
Det är verkligen mysigt att vara ute och gräva i trädgården, jag har massor av idéer. Nästa projekt blir att få mer ordning på framsidan. 
Ha en bra dag, Kram Rebecca.

1 kommentar:

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.