Sidor

onsdag 29 december 2010

Mitt 2010 i bilder del 1

Januari

Vi köper äntligen lampor över matsalsbordet, när jag hittar dessa underbara lampor från House Doktor så kan jag inte låta bli och jag blev jätte nöjd med dom.

Jag köpte min allra första julros, den är så underbar och jag tror att jag ska gräva ner den ute, men tyvärr så kom den aldrig ner i jorden, (jag har köpt en ny nu igen och hoppas på att den ska få komma ut *ler*).

Vår stora grabb fyller 4 och på dessa läckerheter bjöd E sin kompisar på dagis.

Februari

Det bakas semlor, så gott!

Äntligen börjar det komma vårblommor i butikerna, ett hopp om våren fast snön ligger som ett vitt täcke ute.

Mars

Nya hyllor kommer upp i köket, dom fylls med några favorit böcker, lite blommor och pynt.

Vårt ärvda skåp får åka i väg på målning och kommer tillbaka vitt, jag blev så nöjd och skåpet passar så bra in här hos oss. 

Årets finaste Påskpynt.

April

Precis utanför vårt matsalsfönster så växer det blåsippor.

Jag fortsätter att måla om våra möbler, byrån i furu fick också bli vit.

Äntligen värmer solen och jag njuter ute av mitt kaffe i min nya lattemugg. Jag dricker fortfarande kaffe i dom varje dag, helt klart en favorit!

Maj

Nu börjar vår syrenhäck att blomma med sina lila underbart doftade blommor.

Tortano, ett bröd med fyllning som jag bakat många gånger under våren och sommaren.

Jag köper Leila Lindholms andra bakbok, hennes bakböcker är min bibel när det är dax att baka.

Maj va ju också den månad när jag började jobba efter min mammaledighet, jag trivs jätte bra på mitt jobb men jag skulle gärna vara hemma mer, gå runt och plocka och njuta av att vara hemma.

Juni

Midsommar frias även i år som vi gör varje år. Först hos svärföräldrarna och sen med goda vänner, jag gillar traditioner!

Jag cyklar tjejvättern och jag har nog aldrig varit så nöjd över mig själv, det va jobbigt men kul och jag skulle gärna göra om det någon gång.

Liljekonvaljer blommar bakom vårt källarhus.

3 kommentarer:

  1. Tänk va tiden går, det verkar bara vara vi som består...;-) Eller...;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med dessa bildkavalkader tycker jag!
    Hoppas att du haft en skön juletid och så passar jag på att redan nu önska dej ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år !!!
    Kramar från Johanna

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.