Sidor

söndag 27 november 2011

Det första ljuset är tänt




Hejsan!
Så mysigt att det är första advent idag, som jag har längtat och väntat på denna dagen, det är en sån mysig tid som kommer nu, kunde ju bara önska att vi haft mysigare väder man vill ju inte ha runt +8 grader och storm nu, tur att det blir mörkt tidigt så man inte behöver se det.
Just nu sitter jag och myser i köket vid datorn, dricker glögg och unnar mig lite choklad, barnen sover och M jobbar så förutom att det blåser storm ute så är det en lugn och skön adventskväll. I dag har vi varit på julmarknad och skyltsöndag i vårt lilla samhälle, jag fick med mig en liten påse från Hjärtliga Rum, några söta ljusstakar och en julklapp. 
Jag har gjort i ordning en adventsbricka till tv-rums bordet, fyra ljus med siffror, lite mossa, några ljuslyktor och två hyacinter, det är jul för mig.  
Hoppas att ni alla har haft en mysig helg, kram Rebecca.   

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på en fin adventsbricka :) Tack för påminnelsen om granen. Har tänkt i en vecka att jag ska kliva ut med spaden men inte hunnit. Idag kanske!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Fina bilder :)
    Hoppas ni hade en härlig första advent
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig stämmning bilderna förmedlar!!
    ja nu är vi verkligen på tur mot JUL, adventstiden är den bästa tycker jag c",)

    Klem Anna

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.