Sidor

lördag 13 juni 2009

Detta har varit en kalas helg, den började i torsdags då vi var på studentfest, på fredag morgon kom Ms systrar, en svåger och syskon barn på sommarlovs fika, på fredagkväll åkte vi ner till min svägerska som fyllde år. Och idag har jag och barnen varit på 2-års kalas, så det har blivit mycket tårta denna helgen!

Till sommarlovsfikat hade jag gjort värdens enklaste glasstårta, jag hittade receptet i Lantliv sommarmat, som kom i lådan tidigare i veckan.
Recept:
Lägg en färdig marängbotten i en form med avtagbar kant, med bakplåtspapper i botten.
Vispa 1,5 paket med vaniljvisp, häll i 200g frysta hallon och 100g vit choklad.
Häll hälften av smeten i formen och lägg på en marängbotten till och sedan resten av smeten.
Ställ i frysen i minst 4 timmar så den blir helt fryst, ta upp ca 10 min innan servering.
Garnera med färska bär.
Hoppas att ni har en bra helg och att ni har bättre väder där ni är, för här regnar det och är is kallt.
Kram Rebecca

9 kommentarer:

  1. Nu har dom lyckostarna äntligen sommarlov!
    Jag njuter med dom! O om 1 vecka får jag ledigt! Sååå skönt!!!
    Så vacker färg på rosorna du har!
    Jag köpte den tidningen men har inte sett receptet. Blev den så god som det låter?
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Låter som ni har fullt upp. Vad duktigt du är som gör en så fin tårta. Jag har precis "lärt" mig att göra en enkel hallonpaj, inte så huslig med andra ord ;-). Spar ditt recept dock. Kanske man blir sugen på semestern när man är ledig att göra sånt pyssel för gott ser det verkligen ut att vara. Må så gott!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  3. Hej igen...
    Nej, färdig det blir man nog aldrig. När man känner sig klar med ena sidan huset, ja då är det dags för ett nytt där man började... Eller så bygger till ;-). Känns det igen?

    Jimmy har lite stöttning av min pappa på helgerna som byggt hus tidigare (och är i byggbranschen) MEN det mesta läser han hur man gör på internet och gör därefter (förstår inte hur han kan). Han har ingen bakgrund som snickare utan jobbar på lager (ahlsell) annars men lyckas med det mesta efter sina efterforskningar på nätet. Han är mycket noggrann men man får vara med ibland så att han inte fastnar i detaljer för att han är för noga ;-). Jag tycker han är jätteduktig. Det som är viktigast är att han tycker det är så roligt och har ett brinnande intresse att lära sig av det och på det kommer man ju långt. Ja, tydligen går det att bygga ett helt hus på ren vilja, ha ha ha. Är din sambo/man snickare? Det måste ändå vara en fördel för då har man kontakter och vet hur saker ska göras=går fortare?
    Vi får se om jag vågar mig på din fina tårta något i sommar :-)
    Hoppas att du får en härlig dag. Här är det mulet(inget regn) vilket passar bra för jag är hemma och städar undan alla hundhår på golvet idag medan Jimmy är och renoverar.
    Kram från mig till dig
    /maria

    SvaraRadera
  4. Åå så mumsigt!! Ser sååå frestande ut!!!!
    Härligt med massa kalas...vi har med haft fullt upp med kalasandes, mors dag o dop!!!Mysigt....jag visar med tårta idag...men för de allra minstaste!!!!
    Välkommen ♥

    SvaraRadera
  5. Den tårtan ska jag prova också, jag gillar recept som inte är krångliga. Skulle passa bra till midsommar men då åker vi till Västkusten.
    Ha en bra midsommarvecka
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Den tårtan ser verkligen god ut.
    Vilken otroligt fin blogg jag hittade här. Ska kika mer på alla fina bilder.
    Ha, en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  7. hej igen...tack själv för titten...så glad jag blidde;) nattizz

    SvaraRadera
  8. hej! becca så möje fint du viser! ja ska prove denna tårta , ser gör go ut.
    ska fråge rä om nåe när vi ses? kram maria

    SvaraRadera
  9. Den glasstårtan ska jag verkligen prova att göra! :=)
    Kraaaaam

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.