Sidor

måndag 29 mars 2010

Nya Lattemuggar & Vårteckenutmaning nr 4.



Hejsan!
Här känns det inte som att våren är på G utan mer som att hösten kommer, det är grått och regnar. Snön smällter ju fortare när det regnar men det blir väldigt väldigt blött och lerigt ute här hos oss, barnen tycker ju att det är kul att hoppa och krypa i lera men jag längtar tills det är torrt och varmt ute.
Jag har beställt nya muggar, såg Green Gats Lattemuggar i Lantliv och tyckte så mycket om dom så jag kunde inte låta bli. Nu står dom på vår köksbänk, och visst ser dom lite våriga ut *ler*.
.
Jag har tagit fram vårt påskpynt, det blir inte så mycket tycker att påsken går så fort förbi så jag nöjer mig med lite ägg, ris, några hönor och vårblommor. Egentligen skulle jag nog ha börjat med att städa innan jag påskpyntade men jag brukar börja med det roliga och sen får jag städa när och om jag får tid, det blir nog städning i morgon, för visst är det mycket härligare att vara hem i ett ny städat hus.
-
Ha en bra påskvecka, kram Rebecca.
-

Jag har tagit bort granris och ljung ute på farstukvisten och pyntat lite med björkris, påsklökar, höna och gult ljus.

Min julros har fått kommit ut, den ska snart få komma ner i jorden.




Snön sjunker ihop men det är fortfarande mycket kvar.





Vi har köpt markiser så nu hoppas jag att vårsolen tittar fram snart igen.



11 kommentarer:

  1. Våriga koppar, skönt när vi går mot ljusare tider :)
    Fint du gjort på trappan...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra koppar.Skönt att vi går mot ljusare och mysiga tider.Vad fint du har gjort på trappan!!!!Önskar dej en fin påskvecka Påskkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej, nä, det är en sån trist väder. Vi har nästan samma färg på våra markiser som vi köpte i fjol.
    Jättefina muggar, de gör en glad, tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina muggar du har köpt och vad fint du har gjort på farstukvisten.Hälsa dina små killar
    Kram mamma.

    SvaraRadera
  5. Bra att du visar snöhöjden, då vet vi ung. hur det ser ut vid stugan. Är ju samma breddgrad..fniss. Jättesöta muggar, och fint har du gjort på trappan. Och idag änligen så kom solen, lite disigt, men sol!
    Ha en fin påskvecka
    Stora kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev och vilka härliga koppar.

    SvaraRadera
  7. Hej Rebecca!

    Vad roligt att köpa lite nytt nu till våren, det piggar upp. De var riktigt söta och vårfina också ;)

    Vi har också haft grått och trist väder här. Jag har varit inne med en liten magsjuk kille nu i två dagar så idag hoppas jag att vi kan komma ut en stund, även om det är grått.

    Ha en fortsatt skön Påskvecka!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  8. Ljuvliga koppar! Och så fint du pyntat vid entrén, vårvackert!
    Önskar dej en riktigt fin påsk!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Något som väntar på dej hos mej!

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara muggar! Läckert att ha dem framme så där!!
    Du har gjort så fint på din trapp. Nu får vi vänta på lite vårsol så blir det helt perfekt!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  11. Hej Du Rara!
    Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.