Sidor

måndag 15 mars 2010

Vårlökar och vårtecken nr2




Hejsan!
Glöggmuggarna och mugghållaren som jag köpte på hemTgårn innan jul är så snygga så dom står framme än, dom kommer nog stå framme hela året *ler*. Just nu har jag en pärlhyacint i ett glas, enkelt och vårsnyggt.
-
Nu känns det som att våren kommer mer och mer. Snön har åkt ner från taken, skönt nu behöver jag inte oroa mig för att barnen hamnar under snöras. Och vid husväggen i söderläge så har snön smällt bort och gräset kommit fram, här hoppas jag att det snart kommer upp vårlökar. Men det som är härligast för en småbarns mamma nu när våren kommer är ju att det behövs mindre och mindre kläder på barnen när det är dax att gå ut, härligt.
Ljuset är ju också helt underbart nu, jag får sån energi och vill plocka och pyssla hela tiden.
-
Ha en bra dag, kram Rebecca.



Detta skulle vara en vårbild men det ser mer ut som en vinterbild, men snön har kommit ner från taken och snön sjunker ihop.




Snön har smällt bort precis brevid husväggen i söderläge, lagom till att vårlökarna tittar upp så är det nog dax att måla om huset *ler*.


8 kommentarer:

  1. Tycker du gör rätt i att ha dem framme.

    Här hemma ser man inget gräs än... *suck*

    Fröken M

    SvaraRadera
  2. O lyckliga du!! Här finns inte en gräsfläck så långt ögat kan nå.
    Ljuvligt att se
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint med pärlhyacint i glaset!
    Gräs!!! Undrar när man får se det...
    O härligt vårväder har ni, skönt!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Dom glasen kan du ha framme, jättefint med den hållaren till. Och fint med pärlhyacinten också. Såg här att det var en smal remsa barmark efter husväggen. Tänk att man blir så glad för så lite!
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Wow, har ni fläckar med barmark även däruppe? Jättefina vårfoton! Jag önskar att jag också kunde ha hyacinter inne, men jag blir så allergisk. Jag håller med dig om att ljuset verkligen gör mycket, man får ny energi och livslust! Tänk vad mycket härlig vår vi har framför oss :)

    Ha en skön vecka, kram Veronica

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det är ju solklara vårtecken.
    Skönt för dig att du slipper oroa dig för dina barn.
    Zara

    SvaraRadera
  7. Tack för din lilla påhälsning och tipset om bokstäverna!
    Våriga bilder... det är fortfarande mycket snö, men en dag i taget... de små blommorna ute dyker nog snart fram om solen fortsätter att skina på detta vis!
    Kram på dig!
    Marielle

    SvaraRadera
  8. Jag gillar verkligen din tapet i köket. Du har det så fin.:-) Kram Stina

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.