Sidor

fredag 29 maj 2009

Vi har ett hav av syrener runt vårt hus, det är så vackert och luktar underbart, igår efter jag jobbat mig runt i huset med skurhinken plockade jag in lite, det blev syrener i hela huset så nu luktar det ny städat och syren här inne, härligt. Hoppas att det håller i sig länge!


En bukett i badrummet (fortfarande inga lister)

I Tv-rummet!


Nu känns det som att sommaren snart är här, dom har ju lovat kanon väder hela helgen, det ska bli härligt, ska passa på att vara ute så att mina vinter bleka ben får lite färg, så man vågar vissa sig i kjol snart *ler*.
Ha nu en underbar helg alla bloggare och glöm inte MOR på söndag, jag ska ta med min mamma till Maria på hemtgårn, hon har öppet och bjuder alla mammor på kaffe, passar ju perfekt.
Kram Rebecca.



3 kommentarer:

  1. Så härligt att ha så många syrenbuskar att man kan slösa med dom! Det är så kort tid dom blommar att det gäller att njuta!
    Tyvärr jobbar jag hela helgen så dom 30 graderna får man bara höra kunderna prata om. Men jag ser fram emot varma kvällar.
    Låter som en fin morsdag! Jag jobbar ju så mamma får jag fira en annan dag. Jag blir nog firad själv av min älsklingar.
    Ha en fin helg!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Underbart med syrener doftar så härligt.
    Önskar dig en härlig helg. Ta hand om din mor.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt med syrenér!! Jag älskar också att plocka in och njuta av doften och det enkla men ack så vackra att ha dom i en fin glasvas eller så. Kommer absolut att finnas åtminstone en buske på tomten sen :-).
    Ja, det är inte lätt beslut det här med köket. Sambon säger det är så enkelt. Ja, det är ju bara antingen eller... Vaddå?! antingen eller när man vill ha båda, jag förstår inte ;-)...
    Det tål att grunnas på en längre tid hur det hela ska lösas... Kylen blir bakom ryggen när man står vid spisen så närmast spisen blir det (osäker på måtten). Ska kolla lite mer på en smal spis och kanske lösa det här med kastrullförvaring på annat sätt... Då får jag det närmsta jag kan komma med att ha kakan och äta av den, om du förstår :-). Lilla hon blir mest till att skölja av, hälla av vatten och kunna ta lite vatten om man behöver vid matlagningen... Kanske en lyx men... ÅÅÅHHHH vad detta blev svårt. TACK för att du engagerar dig och tycker och tänker till!
    Nu blir det snart sängen och arbetsdag imorgon. Vilken underbar helg vi har haft. Hoppas att ni också har fått njutit avdet fina vädret... kanske vid den underbara syrénhäcken ;-)
    Ha en bra vecka! "ses" snart igen.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.