Sidor

måndag 24 maj 2010

Vårteckenutmaning nr11


Hejsan!
Nu när värmen har kommit hit till oss så har det blivit grön och fint ute, tänk att det går så fort bara det blir lite varmare ute.
Gick förbi vår syrenhäck och fick se att den börjat blomma, härligt!
Jag va fort framme med kameran och fotade men tyvärr så blåste det så bilderna blev lite suddiga, så jag fick plocka med mig lite kvistar in för fotografering Jag har länge varit nöjd med vår lilla kamera men nu börjar jag längta efter en större och bättre kamera. Tyvärr så är dom ju ganska dyra men jag tror att jag ska önska mig pengar när jag fyller år och så spara lite så kanske jag har råd att köpa mig en, så nu gäller det att vara snäll *ler*.
-
Ha en bra start på veckan, kram Rebecca.


Härligt att det börjar blomma ute, snart är det sommar!



4 kommentarer:

  1. Åh, tack så mycket! Ja, det var ett riktigt klipp och om inte annat är det såå praktiskt. Bilder kommer snart.

    Jag har hittat två led tillbaka och det ena är på mammas sida och det andra på pappas, eller farfars mammas sida rättare sagt. Jag har hittat en sida av en släkting som har forskat på den släkten som jag kan maila till dig om du vill så kan du också kika runt.
    Sen har jag hittat lite på farmors sida i kyrkoböcker och sådär som jag kan skicka sen när jag färdigställt allting om du vill?

    Vad fuskigt med syrenhäck. Det doftar ju så ljuvligt. Har de börjat blomma här nere också så ska jag ska säga till david att ta hem några kvistar ikväll.

    Vi har haft en toppen helg då jag varit lite långledig. Grillat, umgåtts med vänner och spelat tennis. Hoppas ni också haft en toppen helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Syrenen har kommit ung. lika långt här, skulle kanske ta in några kvistar och se om dom slår ut helt. Detta var vårtecken som nästan blir försommar.
    Ha en fin fortsatt vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ja, och det blir en kanon sommar! Tro mig!
    :)

    SvaraRadera
  4. Mmm jag kan nästan känna doften av ljuvliga syrener! Det är bra vackert ute nu. Jag känner igen mig i dina kamerafunderingar, jag skulle också vilja ha en större och bättre, synd att kameror är så dyra.

    Tack vännen för din fina hälsning inne hos mig. Klematis är ett tips från mig om du inte redan har det i din trädgård och vill ha nåt fint som klättrar mot en vägg, i en spaljé eller runt ett träd/stolpe. De är ju fleråriga också, jättefina tycker jag.

    Hihi ja vit färg kommer det nog gå åt mycket här framöver ;) Jag lovar att fota och visa mina projekt i bloggen... ska nog inleda det första precis just nu ;) äääääääääääääntligen! Jag och magen ska njuta av den här sommaren och lägga skolan åt sidan så mycket vi kan, har några arbeten över sommaren, men äh, här ska njutas :)

    Har ni det varmt och gott däruppe nu? Inga översvämningar hos er? Är inte tillräckligt norröver kanske? Vi har tråkväder i Kalmar, grått, 12 plus kanske, regnat till och från i 3 dar, men jag klagar inte för det är så himla vackert ute ändå.

    KRAM Veronica

    SvaraRadera

Tack, för att du lämnar en kommentar, du gör mig så glad! Kram Rebecca.